הכנס השנתי 3.1.2019 - ניהול מיטבי של הפיתוח המקצועי וההדרכה במערכת החינוך
לצפייה במצגות ובהרצאות
ועדת קונסנסוס: ניהול מיטבי של הפיתוח המקצועי וההדרכה (של מורים) במערכת החינוך
http://education.academy.ac.il/SystemFiles/19.06.18%20Discussion%20first%20session.pdf
חומרי רקע לכנס:
חוברת הכנס ובה סדר היום, תקצירי הרצאות, תקצירי קו"ח של הדוברים.
מושב ראשון – אין
כמו בבית (ספר): למידה תוך כדי עבודה בבית הספר
יו"ר פרופ' אדם לפסטיין, אוניברסיטת בן
גוריון בנגב
פרופ' אילנה הורן,
אוניברסיטת ונדרבליט: למידת מורים בְּמָקום עבודתם: כיצד מורים מבינים ומיישמים
פרקטיקות הוראה חדשות?
מגיבים:

פרופ' אנה ספרד, אוניברסיטת חיפה
Learning in school: not just by students, and not only from
teachers’ DIY
insights
מושב שני –
השמיכה הקצרה: כוחות מתנגשים בפיתוח המקצועי, יו"ר ד"ר ניר מיכאלי,
המכללה האקדמית אורנים
סרטון: פיתוח מקצועי בתשעה קולות ( מתוך צילום המושב )
פאנל לניתוח הבעיה
והצעות לפתרון בהשתתפות: גב' עינת רום, מנהלת אגף א' לפיתוח מקצועי במשרד החינוך, גב'
שירלי רימון, מנהלת אגף החינוך בעיריית תל אביב-יפו, גב' פאתנה חאגלה, מנהלת בית
הספר אלמוסתקבל בג'לג'וליה, ד"ר ורדה שיפר, מכון ון ליר בירושלים, פרופ' ג'וש
גלייזר, אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון
מושב שלישי – מתמקדים
במורה: על קריירה, אופק מקצועי וטיפוח רווחת המורה, יו"ר פרופ' מיכל בלר,
מכללת לוינסקי לחינוך
פרופ' חנה עזר, מכללת לוינסקי
לחינוך: 'הכשרת מורים עוצמתית לאורך הקריירה' – מגמות ורישות מערכות הפעולה
פרופ' לילי אורלנד
ברק, אוניברסיטת חיפה: סוגי תמיכה של למידה פרופסיונאלית במקום העבודה –מה מקדם
ומה בולם?
גב'
דליה פרץ, מנהלת אגף ההדרכה במשרד החינוך, מימדי ההדרכה המיטבית: קשר מדריך –
מודרך
פרופ' ענת שושני, המרכז הבין-תחומי בהרצליה: טיפוח
מיומנויות רגשיות-חברתיות ורווחה נפשית של מורים כתהליכים תומכי הוראה ולמידה
מיטביים
בהשתתפות: