למידה מקצועית של מורים - היבטים מערכתיים. מפגש מקוון לרגל סיום עבודתה של ועדת המומחים 20.8.2020
ליצירת קשר | English | للصفحة باللغة العربية | לדף הפייסבוק |

אירועים

למידה מקצועית של מורים - היבטים מערכתיים. מפגש מקוון לרגל סיום עבודתה של ועדת המומחים 20.8.2020

ועדת קונסנסוס: ניהול מיטבי של הפיתוח המקצועי וההדרכה (של מורים) במערכת החינוך
 
לרגל פרסום המסמך המסכם את עבודתה של ועדת המומחים לנושא ניהול מיטבי של הפיתוח המקצועי וההדרכה במערכת החינוך  קיימנו מפגש שעסק בשאלות מערכתיות של פיתוח מקצועי והדרכה:
איך מאזנים בין צורכי המערכת, הצרכים האישיים של המורים וצורכי בית הספר? | כיצד המדיניות ואופן ניהול המערכת מעצבים את תהליכי הלמידה בשטח, ואיך מבססים קשר פורה בין המטה לשדה? |  מהם האתגרים המרכזיים של הלמידה המקצועית בתקופה זו? | כיצד השאלות האלו קשורות למעמד המורים?
 
לדגשים מתוך ההרצאות (פרוטוקול) לחצו כאן
 
מהלך המפגש:

מקצוענות שיתופית והוגנות בתקופת משבר: מרצה אורח - פרופ' אנדי הרגריבס, בוסטון קולג.
דיון בהנחיית פרופ' אדם לפסטיין, אוניברסיטת בן גוריון בנגב 

צילום ההרצאה מלווה בכתוביות:
 
 
 
 
מספר נקודות מבט על היבטים מערכתיים של למידה מקצועית בארץ:
  • ד"ר ורדה שיפר, מכון ון ליר
  • מר אבי נתן, מורה למתמטיקה בחטיבת הביניים אור גרינברג בקריית טבעון, לשעבר מנכ"ל מייקרוסופט ישראל
  • גב' שלומית עמיחי, יו"ר חותם, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך
דרכי התמודדות עם אתגרי התקופה הנוכחית:

  • מר איל רם, סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה
  • גב' דליה פרץ, מנהלת אגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה
סיכום המפגש: פרופ' מריו מיקולינסר, המרכז הבינתחומי.

 

למפגש המלא (הרצאתו של פרופ' הרגרביס מלווה בכתוביות):
 
בהשתתפות: