האם באמת אפשר לשפר ביצועים בחינוך כשאנו נדרשים לאחריותיות? תרגום מסקנות ומדריך מעשי – אנדי הרגריבס והנרי בראון
ליצירת קשר | English | للصفحة باللغة العربية | לדף הפייסבוק |

חדשות

האם באמת אפשר לשפר ביצועים בחינוך כשאנו נדרשים לאחריותיות? תרגום מסקנות ומדריך מעשי – אנדי הרגריבס והנרי בראון

הרגריבס ובראון בחנו את המתח בין הרצון להשתפר ובין הדרישה לאחריותיות במקרי בוחן ממדינות שונות, וכתבו בשנת 2017 דוח מסכם. כאן תוכלו לקרוא את תקציר המנהלים של הדוח, מתורגם וערוך.
 
מערכת החינוך נדרשת להשתפר כל הזמן ורוצה בכך. לשם כך יש צורך במדידה ובהצבת יעדים. כפועל יוצא נבנים מנגנונים לבדיקה ולהערכה, אשר לעיתים משמשים אף למשטור ולענישה. מתברר כי למנגנונים אלה יש 'תופעות לוואי': היחיד והכלל נדרשים לעיתים לבחור בין השיפור האמיתי ובין עמידה ביעדים המדידים.
 
הרגריבס ובראון בחנו את המתח בין הרצון להשתפר ובין הדרישה לאחריותיות במקרי בוחן ממדינות שונות, וכתבו בשנת 2017 דוח מסכם. הם דנו במתח בין שיפור ואחריותיות, והציגו דרכים להפוך את השניים לתהליכים מקדמים ויעילים (ולא משתקים או חסרי ערך).
התקציר כולל 12 המלצות כיצד לעודד תהליכי שיפור בחינוך הכוללים אחריותיות.
 
פרופ' הנרי בראון, מומחה בין-לאומי לאחריותיות, הערכה ומדידה מבוסטון קולג' בארה"ב ואחד מכותבי הדוח, התארח במפגש שארגנה היזמה בנושא אחריותיות, הערכה ושינוי מערכתי.
כאן תוכלו לעיין בסיכום ההרצאה ובמצגת.
 
קריאה מועילה ומהנה!