יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך - עמיתי היזמה

עמיתי היזמה

עמיתי היוזמה
היוזמה פועלת כדי שידע מחקרי ישמש בסיס איתן לתהליכי עיצוב מדיניות, זאת על מנת לשפר את יכולותיה של מערכת החינוך להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחה. אנו מאמינים שמחקר בחינוך צריך לפרוץ את גבולות האקדמיה ולהיות רלוונטי לאנשי חינוך. 
ב 2019 נפתח ביזמה המחזור הראשון של תכנית העמיתים. התכנית מהווה משאב משמעותי בפעילות היזמה להגברת העניין והמעורבות של קהלי יעד רלוונטיים רחבים בסוגיות בהן פועלת היזמה. מטרה נוספת של התכנית היא לחזק את המחויבות והיכולות של המשתתפים לפעול בתחום של הנגשת ידע מחקרי לקהלים רחבים גם בהמשך דרכם המקצועית .
 
עמיתי היזמה 2019
 
אלה איטקין: תלמידת מחקר לתואר שלישי באוניברסיטת תל אביב. בשנים האחרונות עבדה כעוזרת מחקר ורכזת תוכניות במכון מנדל למנהיגות בירושלים, שם עסקה בקשר שבין חינוך, מדיניות חינוכית ומנהיגות. נוסף על כך שימשה עוזרת הוראה ומתרגלת בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית, וערכה את כתב העת היֹה היָהבמה צעירה להיסטוריה. חברת "הבריגדה התרבותית" של קבוצת "דור 1.5", הפועלת להפוך את התרבות והסיפור של יוצאי ברית המועצות לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית.
בעלת תואר ראשון מהתוכנית למצטיינים של בית הספר להיסטוריה ובעלת תואר שני בהיסטוריה – שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. גרה בירושלים.
וגם:
נמצאת בתווך שבין האקדמיה לפעילות החברתית.
נהנית לכתוב ומרגישה סיפוק כשמצליחה לדייק את המסר שלה.
מזדהה עם הרעיון של קבלת החלטות ממבוססות ידע מחקרי. חשוב לה להעלות לסדר היום נושאים מדוברים פחות.

נימרוד סמילנסקי: מנחה פדגוגי במכון ברנקו וייס. במסגרת תפקידו משתתף במחקר, פיתוח והנחיה בתוכנית "השקפה – מורים מובילים" במחוז תל אביב. כמו כן הוא מלמד באוניברסיטה הפתוחה במחלקה לפסיכולוגיה וחינוך. בעבר שימש עורך ראשי של כתב העת "אדם עולם". 
בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה (2005) ותואר שני מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה (2008). גר בירושלים.
וגם:
'חי ונושם' את הנושא של קהילות למידה מקצועיות של מורים (Professional learning communities).
אוהב להשתתף בפיתוח ובעיצוב של תהליכים חדשים.
מושקע מאוד בעשייה וישמח לשלב עיסוק בידע ובמחקר. אוהב את הרעיון של רגל באקדמיה ורגל בשטח.
 
עזרי עמרם: תלמיד מחקר לתואר שלישי ומרצה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מחקרו מתמקד ביחסי יהודים ופלסטינים אזרחי מדינת ישראל במרחבים משותפים שבהם לאוכל יש תפקיד מרכזי. הוא פעיל ומעורב חברתית במסגרות דיאלוג בין יהודים לערבים בישראל, מכהן כמזכיר האגודה האנתרופולוגית וכחבר בוועד המנהל של עמותת טופז – חממה לחדשנות ויזמות חברתית, בין השנים 2016-2008 עבד כעיתונאי וסיקר את תחומי המשפט, הפלילים והרווחה בחברת החדשות של ערוץ 2.
בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר שני ביישוב סכסוכים וגישור מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשניים. גר בהוד השרון.
וגם:
מנסה "לפצח" את הממשק שבין עבודה עיתונאית, אקדמית ויישומית, ועסוק בשאלה מהי האחריות של האקדמיה.
מאמין שסיורים הם דרך מצוינת לקרב אנשים לתכנים ולסוגיות עקרוניות.
מתעניין בחינוך לדמוקרטיה וביחסי הורים ומורים.
 
תמר קמרי: תלמידת מחקר לתואר שני במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. חוקרת מגדר ופמיניזם בחברה הערבית, ובפרט את ההבניה החברתית של אלימות כלפי נשים. כמו כן שותפה למחקרים בנושא אלימות בקרב נערים ממזרח ירושלים, וחדשנות ויזמות. יוזמת ומנהלת את פרויקט Code for Her – לימודי תִכְנוּת לנשים ערביות, בשיתוף האוניברסיטה העברית. גרה בירושלים.

וגם:
שואפת להתקדם בתחום המחקרי ורואה בכך דרך ליצירת שינוי חברתי משמעותי.
כיום היא מקדמת תוכניות שיעניקו לצעירות ולצעירים מהחברה הערבית את הכלים להצלחה בעתידם.
מחוברת בעבודתה לגורמי שטח ומטה רבים במערכת החינוך הערבית.